Проповідуючи під час Святої Меси в базиліці Святого Петра з нагоди спогадування Пречистої Діви Марії Ґвадалупської, Папа Франциск зосередився на трьох словах: повнота, благословення й дар.
«Споглядаючи образ нашої Матері, просімо сьогодні в Бога трохи того Його стилю, з яким Він поводиться з нами: щедрості, повноти, благословити й ніколи не лихословити та перетворити своє життя в дар для всіх», – так Папа Франциск підсумував свою проповідь, яку він виголосив у базиліці Святого Петра під час Святої Меси в суботу, 12 грудня 2020 року. В день літургійного спогадування Пресвятої Діви Марії Гвадалупської, Небесної Покровительки Америки, він, як і щороку ввірив Її заступництву своїх земляків та шлях Церкви на континенті.
«Сьогоднішня літургія, в основному, наголошує на трьох словах, трьох поняттях: повнота, благословення й дар. І споглядаючи образ Ґвадалупської Діви, бачимо повне відображення цих трьох реалій», – мовив він, розпочинаючи свої роздуми.
Повнота
Насамперед, повнота, бо «Бог завжди дарується щедро, завжди дає у повноті». За словами проповідника, Бог не знає «доз», однак, допускає «дозування» лише з огляду на Свою терпеливість: бо це ми, задля нашої природи та обмежень, потребуємо «зручних внесків», в той час як Бог віддається в повноті, повністю. «Бог віддає Себе повністю, – сказав Папа, роздумуючи над таїнством Різдва. – Мені подобається думати, що Бог має принаймні одне обмеження: щедрість. Він не може давати в інший спосіб, як не в повноті».
Благословення
Переходячи до євангельської розповіді про зустріч Марії та Єлизавети, Святіший Отець назвав її благословенням. Він нагадав, що «благословити» означає «висловлювати добро», й Бог від першої сторінки Біблії «призвичаює нас до цього Свого стилю». Другим словом, яке Він вимовив згідно з Біблією, є: «.. і було воно добре». «Отож, Божим стилем завжди є благо-словити, а тому проклинати – це стиль диявола, неприятеля, це стиль дріб’язковості, неспроможності даруватися повністю, лихо-словлення», – мовив проповідник, наголошуючи, що Бог завжди «дарується в повноті, благословлячи».
Дар
Й ось ця повнота, це благословення, є, як зазначив далі Святіший Отець, подарунком. Це дар, даний нам через «повну благодаті», «благословенну». Вона – благословенна між жінками, повна благодаті; Ісус – благословенний, що приносить благословення, Бог у повноті.
«І споглядаючи цей образ нашої Матері, Яка очікує благословенного, Оту, що є “повна благодаті”, Яка очікує “благословенного”, може й ми зможемо трохи збагнути цю повноту, добро-словити, благословляти, та збагнемо поняття дару. Божого дару, даного нам у природній повноті Його Сина, та в повноті Його Матері, джерелом якої є благодать. Божий дар, представлений нам як благословення».